23 февруари 2009

Оскари

Дъстин Ланс Блек спечели наградата "Оскар" за оригинален сценарий за филма "Милк", посветен на Харви Милк. Неговите думи:
"Когато бях на 13, прекрасната ми майка и баща ми ме преместиха от консервативния ни мормонски дом в Сан Антонио, Тексас в Калифорния и там чух историята на Харви Милк и тя ми даде надежда. Даде ми надежда да живея живота си. Даде ми надежда, че един ден ще мога да живея открито такъв, какъвто съм и може би дори ще се влюбя и един ден ще се омъжа. (аплодисменти)
Искам да благодаря на мама, която винаги ме обичаше какъвто бях, дори когато я притискаха да не го прави. Но най-вече, ако не ни бяха отнели Харви преди 30 година, смятам, че той би искал да кажа на всички деца - гейове и лесбийки, на които им е казвано, че са "втора ръка" от църквите им, правителството им или семействата им - всъщност вие сте красиви, чудесни безценни творения и независимо какво ви казват, Бог ви обича. И да ви обещая, че много скоро вие ще имате равни права в щатите и великата ни нация. (аплодисменти)
Благодаря Ви и Ти благодаря, Господи, за Харви Милк."
След като Мики Рурк отмъкна "Златния Глобус" и наградата "БАФТА" за главна мъжка роля, "Оскар" спечели Шон Пен за ролята си на Харви Милк в едноименния филм.
"Смятам, че е крайно време тези, които гласуваха за забраната на гей-сватби, да седнат и да помислят и да оценят големия срам и срамът в очите на внуците им, ако продължат с подкрепата си.", бяха думите на Шон Пен.
Източник тук и тук.
За Дъстин Блек повече при Цветно на този линк.

Няма коментари: