03 януари 2009

Кой кмет, кой сват, кой на булката...булката


Новият кмет на американския град Портланд се закле на първи януари. 45-годишният Сам Адамс спечели изборите за кмет с 58 процента от гласовете. Адамс има 11 години стаж в градската управа. Новият кмет заявява "Да съм гей е част от мен, така както съм потомък на ирландци и че съм от малък град в щата Орегон."
Интересен факт е, че по време на предизборната кампания, сексуалната ориентация на бъдещия кмет не е била обсъждана нито от него, нито от противниците му. Броят на кметовете в щатите с нетрадиционна сексуална ориентация е над 400, но Сам Адамс е кмет на най-големия град, управляван от гей в момента.
Портланд е най-големият град в щата Орегон с население от близо 600 хиляди души. В северозападната част на Северна Америка по-големи градове са само Ванкувър и Сиатъл. А най-големите градове в света с кметове-гей са Берлин, Париж, Хамбург и Уинипег.
Междувременно пенсионерът от Сидни Едуард Йънг спечели съдебно дело, продължаващо десет години. Искането му е било да получава пенсията на покойния си партньор, ветеран от Втората световна война, с когото са били заедно 38 години. Но законът дава това право само на хетеросексуалните двойки. "Нямам нужда от тази пенсия. Исках решение, което да не се отнася само до мен. Нещо, което да казва, че има дискриминация и тя засяга и други." твърди Йънг.
Източник тук и тук.

Няма коментари: